UK News

Baroness Mone hits back at PM – as Starmer urges govt to ‘come clean’ over role in PPE scandal | Politics News

Baroness Michelle Mone has hit out at the prime minister after he insisted he took the scandal surrounding a PPE company she was linked to “incredibly seriously”.

The Tory-appointed peer and her husband, Doug Barrowman, have been embroiled in a row over their associations with PPE MedPro after it was awarded multi-million-pound contracts by the government for personal protective equipment (PPE) during the pandemic.

The pair continually denied any involvement with the firm, but leaked documents showed she had recommended PPE MedPro to Cabinet Office ministers – including the now Housing Secretary Michael Gove – which saw the company added to the so-called “VIP lane” and given two contracts totalling more than £200m.

Politics live: Govt takes scandal ‘incredibly seriously’ – PM

On Sunday, Baroness Mone admitted her involvement with the business, and that around £60m in profits from the contracts was being held in trusts by Mr Barrowman, which she could benefit from in the future.

But she claimed the government had made her and her husband “scapegoats” for wider failings of PPE procurement throughout the pandemic.

Rishi Sunak refused to comment on the situation due to live legal proceedings, as PPE MedPro is currently being sued by the Department of Health and Social Care (DHSC) over claims millions of the gowns it supplied failed to meet the standard required – something Baroness Mone and Mr Barrowman deny.

The company is also under investigation by the National Crime Agency.

Please use Chrome browser for a more accessible video player

Rishi Sunak says the government takes the case ‘extremely seriously’

‘The government were all aware’

Mr Sunak insisted, however, that he and the government “take all these things incredibly seriously”.

But in response,…

More information about this article Read More
This notice was published: 2023-12-18 12:31:00

By Sky News

Sky News is a British 24-hour information television channel, the first in Europe of its kind, launched on February 5, 1989 by the British Sky Broadcasting Company.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *